MY DREAM BECAME A REALITY-EPISODE 7

-Men nej snälla mamma skäm inte ut mig! nu!!!

-Joo ge mig deras nummer nu.

Jag såg på både mammas och pappas ansiktuttryck att dom inte trodde på mig

så jag bestämde mig för att ringa han .....

CODY SIMPSON PERSPEKTIV:

Jag hörde min mobil ringa men jag var för stressad att svara så jag lät det ringa.

Sen hörde jag det ringa igen, så jag bestämde mig för att svara.

-Hallå det är Cody.

-Hej Cody det är Jasmine.

Varför ringer Jasmine mig fatt om hon inte vill komma på festen längre.

-Hej Jasmine

-Mina föräldrar tror inte på att jag ska gå hem till dig för en sleepover så kan du typ prata med dom jag vet att jag ber om mycket och...

-De är väll klart jag kan prata med dom!! sa jag

-Skämtar du med mig.. TACK SÅ MYCKET!

 

 

JASMINE PERSPEKTIV:

Jag gav mobil till mamma sen gick jag upp i till mitt rum. Jag tänkte inte sitta och lyssna när mamma och pappa förhör Cody.... Varför  måste mina föräldrar vara så pinsamma . Om min bäst kompis Isabell hade frågat sina föräldrar hade de sagt ja direkt. De hade inte ens tvekat. Jag måste verkligen ringa Isabell. Jag borde inte bara ha gått där ifrån. Jag saknar henne hon är trots allt den ända bästa vännen jag har.

Innan jag hann tänka klart kom pappa in med min mobil.

-Förlåt att vi inte trodde på dig, sa pappa.

-Det är lugnt pappa jag skulle reagera på samma sätt om du kom hem och sa att du skulle på sleepover med Justin Bieber.

-Haha här får du mobilen Cody vill prata med dig, sa pappa.

Okej sa jag och tog luren sen gick pappa ut ur rummet.

-Hej om du är klar kan du möta mig vid affären nu, sa Cody

-Jaa jag är klar, vi kan mötas nu.

När jag sa det så ljög jag. För jag hade inte ens börjat packa men jag vill bara möta han så snabbt som möjligt.

-Okej bra då möts vi om en halv timme, sa Cody.

-Ja vi möts då.

-Hej då, sa Cody.

-Hej då.

När jag hade lagt på började jag packa. Jag packade ner bikini ,tandborste ,lite kläder och sovkläder. Efter jag hade packat ropade mamma på mig från hallen.

-Gumman vi går nu glöm inte att låssa dörren när du går till Cody.

Jag sprang ner för  trappan och kramade Mamma pappa och Robin och låste dörren efter dom. Jag gick in i mitt rum och sminkade mig lite och tog på mig ett par jeans shorts och en snyggt linne. Jag tog på mig skona och låste dörren efter mig. Det var lika skönt väder idag som det var igår somrarna i L.A är så sköna. Nu var jag framme men jag såg inte Cody.

-Buuuuuuuu

-Du har sagt att du ska sluta med det där Cody, haha

-Ja men jag lovade aldrig, sa Cody och blinkade med ena ögat.


Kommentarer
Postat av: jennifer

jätte bra novell ! :)

2011-01-23 @ 12:49:20
URL: http://jannsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0